Kassakoneiden tehtävä on perinteisesti ollut myyntien kirjaaminen ja raportointi kirjanpitoa varten. Nykyään ratkaisuilta odotetaan aika paljon enemmän. Meiltä saat kassaratkaisut monenlaiseen toimintaan perinteisistä näppäinkassoista monipuolisiin usean toimipisteen kassa- ja toiminnanohjausjärjestelmiin.
Oikein valitun kassaratkaisun edut:
• Säästää aikaa ja vapauttaa henkilöresursseja tuottavaan työhön
• Mahdollistaa helpon yhteistoiminnan kirjanpidon kanssa
• Auttaa yrityksen talouden suunnittelussa ja hallinnassa
Mikä kassajärjestelmä mihinkin tarpeeseen?
Tulopos on erityisesti ravintoloihin suunniteltu nykyaikainen kassajärjestelmä. Se on entisten ravintolatyöntekijöiden suunnittelema joten siinä on huomioitu alan erityispiirteet ja turhat toiminnot on jätetty pois. Tulopos toimii myös tableteilla jolloin henkilökuntaa vapautuu saliin palvelemaan ja turhaa kävelyä jää pois. Tuloposissa on erityisesti ravintola-alalle suunniteltu analytiikka ja raportointi.
Tehden on kaupan alalle tehty järjestelmä, jossa on monipuoliset integrointimahdollisuudet ja kehittynyt varaston ja ostojen hallinta. Tehden on kuin kotonaan erikoistavarakaupassa ja vähittäiskaupassa monipuolisten osto- ja myyntitilausominaisuuksiensa ja laskutusominaisuuksiensa kanssa.
Casio VR-sarja ja siihen optiona saatava Ahola Cloud -pilvipalvelu yhdistää Casion pitkän kassavalmistuskokemuksen ja korkean laadun nykyaikaisiin varastotoimintoihin ja raportointiin. Kassat ovat Android-pohjaisina erittäin helppoja käyttää. Casio VR-järjestelmä on kustannustehokas toimialariippumaton järjestelmä niille jotka tarvitsevat enemmän kuin perinteinen kassakone tarjoaa.
Casio SE-sarjan perinteiset näppäinkassat ovat edullinen ja luotettava vaihtoehto silloin kun toiminta on pientä tai tarve on lyhytaikainen. Kassakoneita saa sekä omaksi että vuokralle, ja toimitamme niitä paljon esimerkiksi viikonlopun tapahtumiin.
Investointi – ei kulu
Oikea työkalu oikeaan kohteeseen – vaikka järjestelmästä syntyy aina kustannuksia, tavoite on että ne ovat investointi eivätkä kulu. Ihmistyö on kallista joten ihmistä ei kannata käyttää sellaisiin töihin jotka kone tekee paljon halvemmalla hinnalla ja paremmalla tarkkuudella. Muutamia konkreettisia hyötyjä oikein valitusta kassaratkaisusta:
• Tabletit ja keittiökirjoitus ravintolassa: keittiön ei tarvitse tulkita että mitä niillä salista tulevilla tilauslapuilla lukee, ja jokaisesta tilatusta ja valmistetusta annoksesta saadaan varmasti veloitus. Koska tarjoilijan ei tarvitse jokaisen pöydästä otetun tilauksen jälkeen käydä kassalla tai keittiön luukulla, aikaa vapautuu kävelystä asiakkaiden palvelemiseen. Tilauksia saadaan keittiöön nopeammin, asiakkaat saavat ruokansa nopeammin ja mahdollisesti illan aikana voidaan palvella enemmän asiakkaita. Ainakin asiakkaat ovat yleensä tyytyväisempiä kun ruoka saapuu nopeammin. Annoksia ei myöskään helposti unohdu.
• Varaston hallinta: Inventaario voidaan tehdä niin, että aloitushetkellä aletaan kaivella vanhoja ostolaskuja ja listailla paperille niitä tuotteita joita myymälästä löytyy. Pahimmassa tapauksessa kukaan ei enää edes tiedä koska ja mistä joku nippeli on tullut, jolloin sen ostohinnaksi vedetään hihasta jotain. Sen lisäksi että tämä aikaansaa virheitä kirjanpidossa, varastoon sitoutuneen pääoman määrän ja jopa kateprosentin arvioiminen tarkasti on mahdotonta. Varastonhallinnalla kaikki tuotteet pitää toki laskea mutta niiden nimet, ostohinnat ja oletettu määrä löytyvät jo yhdestä paikasta.
• Toiminnan suunnittelu ja seuranta: Kassajärjestelmissä jokainen tuote-erä kirjataan saapuneeksi varastoon tietyllä hinnalla ja sille on määritelty valmis myyntihinta. Järjestelmästä saadaan koko ajan tietoa siitä mitä tuotteita menee ja mitä ei, ja mihin kellonaikoihin. Tämä auttaa vähentämään turhien tuotteiden määrää hyllyssä, vapauttaa varastoon sitoutunutta rahaa tuottavampaan käyttöön, auttaa henkilöresurssien ja aukioloaikojen suunnittelussa ja antaa tukevampaa pohjaa tulevaisuuden suunnitteluun kuin yleinen takapuolituntumalla arviointi. Myös väärinkäytösten riski vähenee seurannan tarkentuessa, ja hävikin määrää on helpompi seurata.
Millainen ratkaisu minun kannattaisi valita?
Meillä on monen kokoisia asiakkaita yhden hengen toiminimistä pörssiyhtiökokoluokkaan useilta toimialoita. Haluamme aina ensin tietää mitä haluaisit tehdä tai saavuttaa, ja millaisia ratkaisuja nyt käytät. Sen jälkeen me teemme ehdotuksen siitä miten asiat kannattaisi tehdä tulevaisuudessa.
Näistä asioista voisi kirjoittaa kirjan ja jokainen yrityskin on omanlaisensa. Siksi me jaamme asiantuntemustamme mieluimmin suoraan sinun kanssasi.
Pyydä meidät piipahtamaan tai poikkea toimistollamme, niin etsitään yhdessä sinulle sopiva ratkaisu. Luonnollisesti pelkkä tapaaminen ei sido sellaisenaan mihinkään!